BERJAYA TURUNKAN BERAT BADAN SELEPAS BERSALIN DENGAN SET KURUS SHAKLEE


Salam semua ! Kalini Ummu AlAmeen nak share pengalaman berat badan statik selepas bersalin dan bagaimana Ummu AlAmeen berjaya turunkan berat badan dalam tempoh berpantang . 

Biasanya, orang kata selepas bersalin adalah tempoh yang sangat bagus untuk turunkan berat badan. Betul tak ? Tapi hakikatnya bukan semua berjaya malah ada juga mommies kemurungan sebab berat makin bertambah terutamanya selepas tamat tempoh 44hari berpantang.


Oktober 2022 Ummu Al Ameen selamat melahirkan anak ke 5. Hamil kalini agak luar biasa sebab berat badan mencanak naik 85kg. Awal tempoh berpantang Ummu AlAmeen berjaya turunkan berat badan kepada 75kg & berat ini statik sehingga hari ke30 berpantang.


Dalam tempoh 2minggu menuju tamat tempoh pantang 44hari, Ummu AlAmeen terus azam untuk lebih disiplin dan follow cara diet yang sesuai untuk ibu selepas bersalin. Yelah... Kita nak berat badan kembali slim tapi dalam masa yang sama tak mahu penyusuan terganggu sehingga susu badan drop. 


1- Pilih cara diet 

Nak diet ni kena sesuaikan dengan tubuh badan sendiri. Sebab bukan semua diet sesuai untuk setiap orang. Sekarang ni ada macam-macam jenis diet seperti Diet suku-suku separuh , Intermittent Fasting , Keto diet dan lain-lain. Untuk ibu selepas bersalin, jangan sekali-kali pilih diet yang menyekat pemakanan anda.


2- Tentukan pola makan 

Makanan apa yang perlu diambil supaya badan kekal sihat dan tidak melemahkan tubuh badan. Terutamanya untuk ibu menyusukan anak. Pilih makanan yang tepat & berkhasiat supaya perut kenyang, kekal bertenaga & susu badan tetap meriah. 


3- Tentukan matlamat diet 

Jangan letak matlamat turun berat badan yang tak realistik ! Contoh dalam tempoh 2 minggu turun berat badan 15kg . Ia bukan sahaja buat anda tertekan, malah tidak kekal lama. Sebab bila tak capai goal anda akan putus asa dan tak mustahil berat badan malah bertambah naik.


4- Pastikan air cukup

Minum air putih kerap untuk elak badan dehidrasi. Jangan sampai air tidak mencukupi , badan menjadi kering. Ia bukan sahaja mengganggu proses penurunan berat badan malah mengganggu juga penyusuan kerana susu badan akan drop.


Pengambilan air putih yang secukupnya membantu mommies kawal pemakanan disamping membantu meningkatkan metabolisme tubuh juga.


5- Disiplin penyusuan 

Mommies tahu tak penyusuan secara tak langsung membantu kita untuk kurus ? Kajian menunjukkan bahawa wanita yang menyusukan anak secara eksklusif dapat membantu mereka segera kembali kepada berat badan asal seperti sebelum kehamilan. 

Ini kerana hanya dengan menyusukan bayi ibu dapat manfaat pembakaran kalori sebanyak 300-700kalori ! 

Bukan itu sahaja, menyusu juga membantu mengecutkan rahim ke saiz normal dan menampakkan perut lebih kempis.


 6- Support dengan suplement

Untuk memastikan badan kekal sihat & proses turunkan berat badan berjaya Ummu AlAmeen support dengan pengambilan SET HELLO NEW YOU Shaklee supaya keperluan nutrisi tetap terjaga.



Bagaimana Set Hello New You Shaklee membantu untuk kurus ? 


CINCH SHAKE ( Shaklee ada 3 perisa  cinch Shake : Vanilla , Chocolate & Cafe Latte ) 

Antara manfaat Cinch Shake : 

  • Meal replacement 
  • Kenyang lebih lama 
  • Tenaga berpanjangan 
  • Melawaskan penghadaman 

Ummu AlAmeen gabungkan pengambilan Cinch Shake Shaklee bersama ESP shaklee untuk penyusuan yang lebih sempurna. 


LECITHIN

  • Mencairkan lemak 
  • Mengatasi bengkak susu - yang ni memang nest sangat untuk ibu selepas bersalinkan ? Ambil untuk kurus sekaligus dapat manfaat elak bengkak susu 😚

  • Sebagai emulsifier 
  • Menyahkan toksin dalam badan


OMEGA GUARD

  • Membakar lemak 
  • Mengurangkan kolestrol
  • Bagus untuk jantung 


HERBLAX 

  • Melawaskan penghadaman
  • Buang toksin dalam badan
  • Mencuci usus 
  • Mengatasi sembelit
  • Mengempiskan perut 


KELEBIHAN SET HELLO NEW YOU SHAKLEE 

Antara kelebihan yang anda boleh dapat bila amalkan set ini adalah :

  • Menguruskan dan mengekalkan berat badan anda dengan cara yang lebih sihat

  • Mengawal selera makan dan mengurangkan nafsu makan

  • Mengawal paras gula dalam darah untuk mengekalkan tenaga sepanjang hari.

  • Mempercepatkan proses pemecahan lemak

  • Membantu proses penyingkiran toksin dari badan 


PENURUNAN BERAT BADAN LEBIH BERKESAN DENGAN PENGAMBILAN VIVIX SHAKLEE 

Vivix mengandungi Resreveatrol yang membantu proses membakar lemak. Resrevatrol ialah sejenis polypenol yang dikenali sebagai phytoalexin yang hanya dikeluarkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan kepada penyakit.

1) Vivix membantu mengurangkan lemak dalam badan. Vivix boleh mengurangkan pengumpulan lemak dan menghalang sistesis lemak dalam badan.

2) Meningkatkan pengoksidaan asid lemak. Jadi ia boleh membantu meningkatkan aliran darah yang membawa oksigen ke seluruh badan.

3) Vivix membantu membuatkan rasa kenyang dan kurang keinginan untuk makan.

4) Resveratrol di dalam Vivix boleh meningkatkan keupayaan otot untuk bekerja lebih kuat seperti bersenam dibandingkan dengan otot yang tidak dibekalkan dengan Resveratrol.

5) Resveratrol dalam Vivix boleh meningkatkan keupayaan otot untuk menyerap gula dan mengelakkan gula disimpan dalam lapiasan lemak. Vivix membantu menukarkan lemak kepada tenaga.

6) Vivix boleh meningkatkan metabolisma. Metabolisma tinggi secara tak langsung badan menjadi kurus.

7) Membantu memecahkan sel-sel lemak kepada tenaga. Proses memecahkan lemak lagi cepat kalau kita mengambil Vivix.


******

Alhamdulillah, dengan disiplin dan konsisten amalkan semua step diatas dengan sokongan VIVIX & SET HELLO NEW YOU SHAKLEE Ummu AlAmeen berjaya turunkan 5kg berat badan dalam tempoh 2minggu . 

Dan kini , masih meneruskan misi penurunan berat badan kepada berat yang ideal . 

Sekiranya anda ibu berpantang & menyusukan anak yang sedang berusaha untuk menurunkan berat badan, boleh hubungi Ummu AlAmeen untuk konsultasi lebih details cara pengambilan suplemen Hello New You Set untuk hasil yang optimum.

Anda juga boleh baca artikel ini CARA  KURUS YANG BERKESAN & SELAMAT DENGAN SET KURUS SHAKLEE untuk info tambahan . 


********

Ummu AlAmeen 

0104543639

Pengedar Sah Shaklee Since 2014


Comments

Post a Comment